torsdag 9 mars 2006

Inför kvalserien

Allsvenskan är färdigspelad och Malmö tog hem seriesegern. På onsdag börjar kvalserien, och som Malmö-supporter har det blivit en vana de senaste åren att följa serien med högsta intresse.

På förhand ser det inte ut som att Bofors och Rögle ska ha något med toppstriden att göra. Skellefteå har de senaste åren visat att de inte har nerverna på rätt plats när det drar ihop sig. Malmö, som går in i kvalserien med 12 raka segrar i ryggen, är enligt mig den klubb från Allsvenskan som har störst möjligheter att ta en elitserieplats.

Visst, elitserieklubbarna är vana ett högre tempo, men det faktum att Leksand och Södertälje inte lyckats få ordning på sitt spel under hela säsongen gör att Malmö mycket väl kan spela till sig en plats i Elitserien nästa säsong.

Här följer mitt kvalserietips 2006:
1. Malmö Redhawks
2. Södertälje
3. Leksand
4. Skellefteå
5. Rögle
6. Bofors

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som Leksand-(och Mora)supporter kan jag inte göra mycket annat än att skicka in ett bättre tips än Jonnys. Jag vill inte betvivla hans ishockeykapacitet, men måste ändå få skriva ner det slutliga resultatet som jag tror det kommer att bli:

Kvalserietips 2006 á la Nurp:
1. Leksand
2. Malmö
3. Södertälje
4. Skellefteå
5. Rögle
6. Bofors

Jonny sa...

Det är helt för mig om det blir som du tippat, Nurp. Bara Malmö når Elitserien...

Anonym sa...

Jag tror faktiskt Malmö går upp igen. Egentligen tror jag ju inte på Leksand med tanke på senaste årens upp och ner-åkande melland divisionerna, men man hoppas ju på förstaplatsen! Södertälje har jag inget till övers för..

Anonym sa...

Din tippning var nog lite mer rätt än min. Men ingen av oss trodde tillräckligt mycket på Skellefteå! Nu hoppas jag bara att Malmö och Leksand möts nästa år igen i kvalserien och att LIF går segrande ur striden den gången! Njut av det året Mif är i elitserien, för det kommer inte att bli långvarigt! hehe