lördag 11 februari 2006

Matchpremiär!

Idag var jag på årets första träningsmatch för IFK Norrköping. Matchen mot FC Väsby United slutade 0-0 och jag kan konstatera att det försvarsmässigt ser mycket stabilt ut. Nyförvärvet Thomas Magnusson var kanske IFK:s allra bästa spelare när han med mycket pondus regerade som mittback. Så här skötte sig de övriga nyförvärven:

Magnus Jonsson, målvakt: Stabila ingripanden, men hade inte så mycket att göra. Styrde och ställde i försvarsspelet. Gjorde en kanonräddning i andra halvlek.
David Nordbeck, innermittfältare: Tvekar inte att gå in i varje närkamp, otrolig fighter. Känns som en bra värvning.
Kristoffer Arvhage, högerback och högermittfältare: Säker som högerback och troligen IFK:s förstaval på den positionen. Lyckades inte lika bra som mittfältare.
Diogo Oliveira, anfallare: Skapade inte mycket och fick i och för sig inte så många bollar att jobba på.
Haris Laitinen, vänstermittfältare: Tvingades tyvärr utgå p.g.a. skada, men såg pigg ut det lilla jag hann se av honom.

Av de övriga spelarna tycker jag att Patrik Jönsson och Mikael Torin såg pigga ut.

Sammanfattningsvis så tycker jag att IFK:s defensiv ser väldigt imponerande ut, medan anfallsspelet var i stort sett obefintligt. Förutom ett bra läge för Torin skapade IFK ingen riktig målchans.

Inga kommentarer: