tisdag 17 januari 2006

Idrottsgalan: uppföljning

Måste säga att jag är mycket nöjd med hur priserna delades ut igår. Kul att både Tony och Anja fick pris, det har de verkligen förtjänat. Känns bra att de var de som kom etta och tvåa i Jerringprisomröstningen.

Är dock lite skeptisk till att Tregaro fick priset som årets ledare. Håller med Jonas Karlsson på SVT som i söndags sa att det var populistiskt att han var nominerad. Lagerbäck eller möjligen Hultkvist borde fått priset.

När det gäller lagpriset hävdar jag fortfarande att bandylandslaget borde fått det. Fotbollslandslaget kan få det nästa år när de tagit VM-guld! :) Igår kritiserade jag att friidrottslandslaget för damer räknas som en lagidrott. På idrottsgalan visade sig att friidrottarna var nominerade för att de lyckades avancera till superligan. I det fallet så är det faktiskt en lagtävling och jag kan förstå nomineringen (även om jag inte tycker att det räcker till mot framför allt bandyn, men även herrfotbollen).

Underhållningen på galan var också riktigt bra, tycker jag. Robert som Tony är självklart en höjdare, men även Hjelt och Gabrielssons sketcher höll bra klass. Gillade framför allt Ulfbåge på idrottsmuséet och DVD-filmen där tunga svenska idrottsminnen gjorts om till svensk fördel.

Inga kommentarer: