tisdag 2 augusti 2005

Tomaatti-VM

Nästan hela sommaren har gått utan att jag skrivit något här, men efter dagens stora händelse kan jag inte låta bli. Jag har deltagit i Tomaatti-VM! Det handlar helt enkelt om ett finskt dataspel som heter "Tomaatti sota" och några kompisar till mig anordnade VM för andra gången. Första gången var för tre år sedan och nu var det alltså dags igen.

Jag kan inte säga att min debut i detta sammanhang blev lyckad, jag lyckades tyvärr inte vinna en enda match, men jag kan skylla på att jag inte sett spelet förrän idag! Trots att framgångarna uteblev var det en stor upplevelse och spelet ger nästan samma kick som Master Blaster. Det får allt bli att ladda hem spelet och hårdträna till nästa turnering...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det krävs ju lite rutin för att vara med i en VM-turnering. Så nästa gång har du alla chanser att ta hem priset. Men om jag är med så blir det svårt, för nu är det tredje gången gillt som gäller.. Två bittra finalförluster.. tragiskt..

Anonym sa...

hehe.. och vem kan ha vunnit i finalerna då? Känns riktigt bra att vara världsmästare!!! Två gånger dessutom! Ja, ju mer rutin man får, desto lättare är det.. Sen handlar det om vem som orkar hålla koncentrationen uppe oxå!
Ha det bra!!! /Tomas

Jonny sa...

Jo, jag förstår att det krävs mycket träning för att nå den absoluta toppen. I år var det en framgång för mig att överhuvudtaget kvalificera mig för VM...