fredag 28 januari 2005

Kan det bildas frost på konstgräs?

Jaha, då är det fredag igen och en intressant helg väntar. Imorgon gör jag troligtvis en överraskande debut på CS (Counter Strike). Har aldrig spelat det förut, så det ska bli kul att prova på det. CS-debuten följs av Korskyrkans årsmöte (där jag ska sköta videokanonen) och lördagen avslutas med att avnjuta Sverige-Kroatien i handbolls-VM. Tror att det blir en riktigt rolig helg!

Började idag fundera på en mycket intressant fråga, nämligen: "Kan det bildas frost på konstgräs?" Har inte ägnat någon som helst tid åt denna fråga tidigare, och har därför inte hunnit bilda mig en uppfattning i frågan, men spontant tycker jag att det borde vara möjligt att det bildas frost på konstgräs. Om du har en teori om detta får du gärna delge mig i en kommentar till den här artikeln!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Jonny. Undrar bara kort och gott vad som är överraskande med en planerad CS-debut.
Schysst sida i övrigt!

Jonny sa...

Överraskningsmomentet ligger i att jag helt oväntat planerade att spela CS. Jag hade tidigare inga som helst tankar på att göra detta och därför var detta väldigt överraskande!

Jag ser otäcka paralleller i ditt inlägg här med din kommentar till "The Masers har gjort det igen!!!!", upptrappningen till Mailkriget 2001...

Anonym sa...

"Imorgon gör jag troligtvis en överraskande debut på CS (Counter Strike)." Obs: notera att jag kopierat och klistrat in denna gång och blir det fel, så är det Bill Gates som ligger bakom det.

Nu till min poäng: Du har gjort ett syftningsfel, eftersom du (enligt dagens förklaring) menar att överraskningen låg i att du planerade att spela. Din meningsbyggnad kan dock inte härledas till någonting annat än att debuten är det överraskande och inte din vilja att genomföra den.

Jonny sa...

Jag beklagar om min skrivkonst förbryllar dig. Jag ska göra ett försök till att förklara så att även du kanske förstår vad jag menar...

Jag trodde aldrig att jag skulle spela CS, eftersom jag inte trodde att jag skulle gilla den typen av spel. Om man nu känner till min inställning till detta, vilket jag gör, så kommer då detta väldigt överraskande. Visst, jag visste det en dag innan, men det var likväl överraskande att jag skulle spela CS!

Så, jag vill hävda att överraskningsmomentet är hela grejen att jag spelade CS!!! Det spelar alltså ingen roll att jag planerade det innan, det är just det faktum att jag skulle göra min debut i detta spel som var oväntat!

Jag hoppas nu att du inte kommer att vända mitt förra svar emot mig, där jag lyfte fram planeringen för att tydliggöra att överraskningen inte var att det skedde just den lördagen utan att det skedde över huvudtaget! Hoppas att jag klarlagt tillräckligt.

Förresten, bra citerat! Du lär dig... :)

Anonym sa...

Jag förstår mycket väl vad du menar, men hävdar ändå med bestämdhet att ditt första inlägg var missvisande. Om du bara erkänner det, så slipper du fly undan detta faktum, något som kan få hemska konsekvenser, när dina undertryckta känslor kommer i dagen om något år eller så.. Ett förslag på hur du skulle formulerat dig lyder som följer:

Imorgon kommer jag troligtvis, överraskande nog, att göra min debut på CS (Counter Strike).

Då hade du poängterat att det var planeringen som var det förvånande, precis som du understrukit i de efterföljande posterna.
Tog förresten fram mailkriget 2001 igår och mindes den ljuva men ack så långa krigstiden. Pallar nog dock inte en sådan period till, med tanke på framförliggande tentor m.m.

Jonny sa...

Jag står fast vid min första formulering.

Dessutom kan jag väl avslöja att även jag tog fram Mailkriget och drömde mig bort till gamla tider... :)