onsdag 10 december 2008

Claes i högform!

Jaha, dags att kommentera lördagens föreställning. Det var fantastiskt kul att se Claes i aktion. Detta oerhörda gottande i ordvitsar och finurlighet är verkligen min humor.

Föreställningens intro såg enkelt ut, men var mycket välgjort och imponerande. Musikerna börjar spela och Claes sjunger en sång om att det spricker upp, samtidigt som man ser en film där Claes går med paraply i regnväder och sjunger. När det är dags för refrängen kliver Claes igenom filmduken på exakt rätt ställe och det ser verkligen ut som att Claes i filmen helt plötsligt kliver ut ur filmen. Snyggt!

Sen kommer en av showens ganska många ordvitsar ganska omgående. "Föreställningen heter C Eriksson live. Vad står då C för? C står för Claes. Men vad står Claes för? Tja, jag kan sätta mig om ni vill." Det är vad jag kallar humor...

Claes bemästrar konststycket att skämta utan att vara elak eller under bältet, vilket många komiker idag tyvärr inte fixar.

Kort sagt var det en höjdareftermiddag. Tack för en härlig föreställning, Claes!

5 kommentarer:

Andelieb sa...

Ha ha. Det inledningsskämtet kommer jag t.o.m. ihåg. F.ö. är Claes en av få som kan stå på en scen och stirra på en publik och redan där bryter man ihop av skratt. =)

Camilla sa...

Fast föreställningen heter C Eriksson solo. Inte C Eriksson live.

Jag för min del tycker att "bakom nutiden" är otroligt bra skriven tillika framfört. Hna har även lyckats otroligt bra med musiken!

Har hunnit med att se föreställningen 4 gånger och det ger otroligt mycket att se om den. Claes gör allt så genomtänkt att man hittar nya saker varje gång.

Jonny sa...

Ajdå, det har visst blivit lite tokigt där. Tack för påpekandet!

Jag minns att jag tyckte den du nämner var riktigt rolig, men har svårt att komma ihåg hur den var. Hoppas att den kommer ut på DVD så att jag får möjlighet att fräscha upp minnet.

Camilla sa...

Den är rysligt bra!

Jag minns den mycket väl. Men så har jag fått tillfälle att se föreställningen inte mindre än 4 gånger från urpremiären 28/9-07 till sista föreställningen 13/12. Är en mycket lyckligt lottad kvinna ;)

Det är säkert att den kommer på dvd, en bekant hade mejlat till kulturtuben och frågat. Längtar något så oerhört :)

Camilla sa...

Äsch insåg att jag upprepat mig, jag ville bara be om ursäkt för det, minnet sviker på äldre dar *ler*. Men är riktigt roligt att den ska komma på dvd, även om det dröjer ett tag. Förresten, har du sett cabaret Cartwright?