torsdag 24 maj 2007

Seger för Peking mot Gnaget!

"Härliga IFK, klubben med go"!

Vilken härlig rad och idag njuter jag åt IFK:s seger med 1-0 mot AIK i Svenska Cupen. IFK gjorde en taktiskt sett suverän insats, där AIK fick ha det mesta bollinnehavet i första halvlek och IFK stod emot fint. I andra halvlek väntade jag mig att AIK skulle lägga i en högre växel och få hål på IFK, men till min stora glädje hade jag helt fel. AIK var ruskigt tamt och IFK tog vara på möjligheten när den dök upp. Thordarson spelade fram bollen till Gardar Gunnlaugsson som snyggt slog in segermålet.

Den som imponerade mest i IFK var 18-årige högerbacken Linus Hellman som spelade riktigt stabilt. Hoppas att IFK vågar satsa på honom mer under säsongen. En annan som imponerade var 17-årige anfallaren Andreas Haglund, som på den kvart han var inne skapade stor oreda i AIK:s försvar med sina kvicka löpningar. Vill se mer av honom med!

Det faktum att jag åkte till Norrköping tillsammans med två kollegor och att den ene av dem håller på AIK, gjorde ju inte glädjen mindre...

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Överens.
Vi är överens!
Härliga IFK som det svarta AIK slå

Mia sa...

Det verkar som att det mesta går IFK:s väg denna vår. Inget man är bortskämd med.

Inte alls avundssjuk på att du såg matchen på Parken när jag satt på ett hotellrum och tvingades följa matchen på nt:s direktrapportering...

Jonny sa...

josephzohn: Helt rätt!

mia: Jag förstår att du inte är ett dugg avundsjuk. Ingenting går väl upp mot NT:s direktrapportering? :)