torsdag 28 december 2006

Kändisar i Mora

Idag har jag varit och hjälpt till på J-VM i ishockey i Mora. Det var en intressant upplevelse med två hockeymatcher, diverse småsysslor och möten i korridorerna med så kallade kändisar. Jag såg Anders "Masken" Carlsson, Per-Erik Eklund, Dan Labraaten, Hans Lodin och Thomas Melin, alla före detta hockeyspelare. Dessutom såg jag Radiosportens Magnus Wahlman och expertkommentatorn L-G Jansson, SVT:s reportrar Staffan Lindeborg och Marie Lehmann samt experten Niklas Wikegård, Moras klubbdirektör Jan Simons (som vanligt iklädd vita träskor), före detta domarbasen Dag "Daggen" Olsson (även känd som domare i Gladiatorerna), Tommy Boustedt (utvecklingsansvarig på ishockeyförbundet) och förbundskaptenen Bengt-Åke Gustafsson. Kvällens höjdare var dock NHL-legenden Steve Yzerman med 1755 poäng på 1514 matcher under 22 säsonger, alla för Detroit Red Wings. Imponerande!

Niklas Wikegård och Staffan Lindeborg.


Steve Yzerman.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstod aldrig kicken förrän jag såg bilderna! Har du sett Wikegård och Lindeborg! Grym stämning, detta är ju bara för bra. Tror du dom är kvar i Mora, så åker vi dit nu! ;)

Japp, jag är äntligen tillbaka på ditt forum. Vi får se hur länge det varar. Att jag inte har skrivit har berott på allt som hänt de senaste två månaderna. Det har därför inte blivit något bloggläsande..

Hoppas vi synes snart igen!