måndag 5 juni 2006

Expressens VM-bilaga

Kan inte låta bli att reflektera över Expressens VM-bilaga. På framsidan står det: "En bilaga att spara!" och det är ord som jag tar fasta på. Jag brukar spara denna typ av bilagor. Nåja, när man slår upp mittuppslaget så ser man hela spelprogrammet i VM med plats att fylla i resultat, slutställning i grupperna, åttondelsfinaler o.s.v. Längst ner på sidan står det: "Riv ur och spara!" Hur tänker Expressen här? Om de uppmanar folk till att spara hela bilagan, varför uppmanar de då till att spara mittuppslaget?!? Tror de att folk tänker: "Hm, få se nu... De vill att jag ska spara bilagan, men det gäller säkert inte mittuppslaget så jag kastar det..."?!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte nyss Aftonbladets VM-bilaga. Verkar som att jag gjorde rätt val!

Jonny sa...

Nja, jag är inte så säker på det. Jag tycker att Expressens bilaga i övrigt håller hög klass och du bör nog ha båda på soffbordet för att bli lotsad genom VM på bästa sätt.

Anonym sa...

Aftonbladet räckte bra till för mig! Hade dessutom den officiella VM-guiden.
Men nu käre Jonny undrar jag vad som hänt med ditt bloggande. Har tittat in i stort sett varje dag den senaste 1,5 månaden och blivit lika besviken varje dag. Har du inget nytt att komma med? Inte ens den minsta lilla tanken? Inget fint avslut på detta underbara grön-vit-röda VM?
..väntan har blivit lite för lång..
/en fortfarande hängiven läsare med bristande tålamod